0 0 kr

Trivs du i en fartfylld, dynamisk och snabbväxande kreativ miljö? Vill du vara med på resan att bygga marknadens bästa bolag inom private label och kosmetik?

 

Vårt produktsortiment omfattar parfymer, hårprodukter och hudvård från världsledande varumärken. Trots att bolaget har en stor kundbas är vi en relativt liten och sammansvetsad organisation, Vi värdesätter våra medarbetare högt och brinner för gemenskap. 

 

VI SÖKER: Customer Success & Design / Development

 

Om företaget

Unique Cosmetics Sweden AB är en tillverkare av Hud- och hårvårdsprodukter främst inom hotellsegmentet men vi breddar samtidigt vår verksamhet mot retail. Vi har idag en unik förmåga att kundanpassa våra produkter både när det gäller stora produktioner samtidigt som vi har bibehållit vår förmåga att tillverka småskaligt.

Tillverkning sker i vår fabrik belägen i Orminge, där vi utvecklar idé till färdig produkt. När företaget vuxit har det gjorts ur ett långsiktigt perspektiv. Vi har moderna och effektiva produktionslinjer och vi har en hög ambitionsnivå vad gäller att vidareutveckla vår verksamhet och att fortsätta växa.

Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, idag är den absoluta merparten av de produkter vi producerar Licenserade hos Naturskyddsföreningen, ”Bra Miljöval”.

Unique Cosmetics är den del av Livv AB, därav kommer du i din roll även ha mycket kontakt med härliga kollegor på huvudkontoret i Västerås.

 

Om tjänsten:

Din placering kommer att vara på Unique Cosmetics fabrik Orminge, Nacka. Tjänsten är heltid med arbetstider vardagar mellan 08.00 – 17:00, fredagar 08.00-14.00.

 

Om tjänsten

Som CSA samarbetar du med kollegor från alla våra segment för att ge våra kunder bästa, tänkbara service och lösningar. Du arbetar dels med rådgivning, beställningar, avtal, offerter, orderhantering, kontakt med leverantörer samt enklare ekonomiska arbetsuppgifter så som exempelvis fakturering. Du kommer även vara med och utforma kundunika designförslag med nya innovativa produkter för kund.

Som CSA kommer du vara en del av ett professionellt säljteam om 5 medarbetare där du tillsammans med dina kollegor ansvarar för försäljningen till Unique Cosmetics kunder inom Europa. Det kommer även innebära resor till Livv som har sitt huvudkontor i centrala Västerås.

Du blir en del av Sveriges roligaste och mest affärsinriktade säljorganisation. Ja, vi är en trygg arbetsgivare, som främjar utveckling, mångfald, öppenhet, samt ett långsiktigt och ansvarsfullt agerande. Våra värderingar – Glädje, Engagemang och Professionalism – vägleder oss i vardagen.

Om dig

Som CSA behöver du vara en ”doer”, strukturerad, serviceinriktad och lösningsorienterad. Tidigare erfarenhet från att arbeta administrativt med affärssystemet Pyramid samt marknadskommunikativt kreativ, kommer att hjälpa dig i din roll då vi behöver dig som kan presentera faktiska ”case” du tagit fram då du arbetat i designprogram.

Vi ser det som en förutsättning att du även har en egen erfarenhet av försäljning. Du motiveras av att skapa goda relationer och att överträffa kundernas förväntan lika starkt som du brinner för att ro affärer i hamn. Vidare är du öppen, ansvarsfull och engagerad och känner ett ägarskap för dina arbetsuppgifter. Du ser fram emot att vara en viktig del av Unique Cosmetics & Livv´s fortsatta resa!

 

Du kommer bland annat att arbeta med:

  • Orderhantering
  • Skapa och utforma designförslag
  • Enklare administrativa uppgifter: Fakturering, påminnelsehantering
  • Kundtjänst (svara på mail samt telefonsamtal)
  • Support till Key Account Manager
  • Enklare inköp
  • Offerter
  • Uppsökande försäljning hos befintlig som potentiella kunder
  • Ta fram statistik och göra enklare presentationer för ledningen
  • Ge förslag till och skriva innehåll till nyhetsbrev
  • Översätta kortare texter från svenska till Engelska

 

Vi söker dig som:

 

  • Vana att arbeta i InDesign, CorelDRAW eller liknande system (KRAV)
  • Gärna har erfarenhet av att arbeta med SEO-optimering av webbsidor
  • Har arbetat i ett CMS-verktyg tidigare
  • Har erfarenhet av att arbeta med Pyramid som affärssystem
  • Goda kunskaper inom Office
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
  • B-körkort

 

Som person är du

 

  • Kommunikativ - du är bra på att kommunicera på ett tydligt sätt i både tal och skrift.
  • Kreativ - du har en god förmåga att finna nya lösningar på problem och att komma med egna idéer
  • Driven - du har ett stort engagemang i det du tar dig an och du lägger stor vikt vid att alltid göra ditt bästa

 

Start: 1 maj 2022, med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Omfattning: Heltid, 8–17

Plats: Stockholm

Lön: Fast lön, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, tjänstepension enligt bolagets policy.

 

Ansökan: rekrytering@livv.se

Ansök senast 2022-03-11, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt

Produkten har blivit tillagd i varukorgen